Your opinion about your body and how comfortable you are with it

Okej min kropp.

Har gjort ganska stora förändringar med min kropp det här året, vilket jag är så himla glad att jag lyckats med! Har gått ner ca 20 kg! Förut hatade jag min kropp, även om jag kanske inte själv tyckte att jag var så tjock, så tyckte jag liksom aldrig att nånting satt fint på mig. Jag försökte med allt för att gå ner i vikt men det funkade inte av någon konstig anledning. Under säkert en månads tid tränade jag istort sett 6 dagar per vecka, och det var hårda pass kan jag tala om, men endå skiftade jag inte i vikt mer än kanske fem kg, vilket såklart gjorde mig fruktansvärt frustrerad och ledsen. Jag försökte äta bra, minska portionerna, åt fettsnålt, inget godis osv. Funderade tillochmed på sån där pulverdiet, men tack och lov började jag aldrig med den skiten. Sen helt plötsligt, apropå absolut ingenting, bara bestämde jag mig för att prova lchf. Och BAM! 20 kg på ca fyra månader? Helt sjukt. Är chockad själv faktiskt. Jag tränade nästan inget alls under den perioden heller eftersom jag var så upptagen med att jobba, plugga och hinna med livet.

Jag vet inte vad jag hade gjort om jag inte börjat på lchf. Hade väl fortfarande varit sjukt missnöjd med min kropp i guess..

Jag kan inte säga att jag är helt hundra nöjd med min kropp än, jag vill fortfarande gå ner ca 10 kg till, men det får ta sin tid, jag har inte samma brådska. Jag drar en storlek medium nu, och det är helt okej för mig. Kanske ska försöka fixa dom där tio kilonen till sommaren men annars är jag rätt nöjd :)

En sak som jag har märkt nu när jag har gått ner i vikt, är att man får sämre självförtroende. Det låter ju helt sjukt, men så är det iallafal för mig. Jag kan bli osäker, tänker typ " ska jag verkligen ha på mig det här, eller är det för kort?", "ser jag tjock ut i dom här byxorna" osv, det gjorde jag inte alls på samma sätt förut. Jag antar att jag var tjock, och visste om det typ. Var liksom inte så mkt att göra åt ;)

Jag tycker att min kropp är helt okej, det finns saker jag gillar mer och saker jag gillar mindre.  Det är förmodligen bara att lära sig att leva med den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0