Dag 11 Mina syskon

Mina syskon, både älskar och hatar jag haha. Man kan verkligen kalla våran kärlek till varandra för syskonkärlek!

Min äldsta syster är fyra år äldre än mig, blir alltså 24 (!) i år. Henne har jag minst kontakt med nuförtiden. Pratar istort sett aldrig, och anledningen till att det är så vet jag faktiskt inte. Har bara blivit så, och det är något vi själva har valt. Men när vi var yngre var det henne jag kom bäst överens med, och jag blev alltdi lika lycklig när jag fick vara med henne och hennes kompisar och leka haha!

Min näst äldsta syster är två år äldre, och hon är väl den som jag känner allra bäst, eller vill känna allra bäst. Vi hade en period där vi umgicks hela tiden, hade gemensamma vänner, gick på fester och ja allt tillsamman, men nu är det inte riktg så längre. skulle nog vilja säga att vi har glidit ifrån varandra en hel del på sistonde, men det är väl så det brukar bli kanske.

Sedan har vi nästa syster som är ett år yngre än mig. Eftersom hon och jag nästan är lika gammla så har vi gått igenoim det mesta tillsammans. Vi gick på dagis tillsammans, vi delade rum ett tag. Och jag måste säga att på den tiden hatade ja g henne nästan! Vi bråkade hela tiden! Och jag skuylle aldrig valt att umgås med henne frivilligt på den tiden. Men nu bor vi grannar och hon har växt upp och blivit lite normalare ( haha!), så nu kan vi faktiskt umgås, även om vi bråkar rätt ofta.

Jag tror att syskon är dom människorna som man känner mest kärlek till i hela världen. Inget gör så ont som när det händer ens syskon något hemskt. Jag tror inte jag skulle vilja leva längre om något hände mina iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0