Dag 05 Vad är kärlek

Vad kärlek är för mig?
När jag tänker på kärlek tänker jag på smärta och glädje. Men mest på smärta. Jag vet inte varför men jag är rädd för att alla jag älskar ska försvinna för att jag vet att det gör så jävla ont. När någon du älskar lämnar dig frivilligt eller inte, gör det så jävla ont att just då, spelar det ingen roll längre, jag kan dö nu, jag vill inte leva längre.

Den absolut värsta känslan som finns, orsakad av den underbaraste känslan som finns.

Jag har upplevt den där "jagkandöjustnu"- känslan Flera gången i mitt liv, och jag vill aldrig någonsin känna den igen. Även om jag vet att jag kommer göra det säkert tusen gånger till.

Jag tror att det är viktigt att känna så, det gör att man inte tar för givet. För det gör jag inte. Även om det säkert verkar som det ibland.

Så för mig är kärlek både   lyckaoch total smärta. Ena stunden är du världens lyckligaste för att helt plötsligt förvandlas till den absolut mest sorgsna tjejen av alla. En bergochdalbana.

Men känslan du får när allting försvinner ska aldrig någonsin hindra dig från det du vill göra. Glöm aldrig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0