Your views on mainstream music

Egentligen skulle jag skriva om nåt jag skulle vilja säga till ett ex, men eftersom jag inte har något ex ( inte något "seriöst" iallafall) Så får det blir nästa fråga!

Alltså, jag vet inte ens vad mainstream music är, ska googla lite sen återkommer jag.

Okej, det är komersiell musik, typ sånt som spelas på radio, då vet jag det, hehe

Alltså jag har väl inte direkt någon åsikt. Lyssnar själv på sån musik ibland. Det jag kanske kan tycka är att många låtar är väldigt opersonliga på något vis. Texten har ofta ingen speciell betydelse, och det är faktiskt texten som oftast gör att jag tycker att en låt är bra, inte själva "soundet". Texterna kanske handlar om kärlek, men på ett "töntigt" sätt. Jag vill ha djup, och det har inte dessa låtar. Mainstream music är väl sånna låtar jag gillar pga soundet, och det gör också att jag tröttnar väldigt fort. "Andra" låtar, som det är djup i, som man känner är skrivna med riktiga känslor, dom hänger kvar längre. Det finns vissa låtar som jag aldrig kommer sluta lyssna på, bara för att jag tycker om texten så himla mycket. Medan tex in the club med dany blev uttjatad för flera månader sen.

Ja det är nog min åsikt om sk mainstream music!

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0